دسترسي بيش از ۹۷ درصد روستاهاي اردستان به اينترنت

۳۲ بازديد

ايسنا/اصفهان رئيس اداره مخابرات شهرستان اردستان گفت: اكنون با تلاش‌هاي انجام شده بيش از ۹۷ درصد از مناطق و روستاهاي شهرستان اردستان دسترسي قابل قبولي به اينترنت دارند.

حميدرضا تركيان، ظهر امروز(دوشنبه، ۲۵ ارديبهشت‌ماه) در نشست خبري روز ارتباطات، اظهار كرد: با تلاش‌هاي انجام شده طي سال‌هاي ۱۳۹۴ تاكنون، ۳ نسل شبكه ارتباطات موبايل را در شهرستان اردستان پشت سر گذاشتيم و اكنون حدود ۴۵ درصد شهرستان از اينترنت پرسرعت ۴g برخوردار هستند.

وي با بيان اينكه با ايجاد زيرساخت‌هاي انجام شده اكنون مشتركان نقاط شهري اردستان سرعت ۷۰ مگابايت را مي‌توانند دريافت كنند، افزود: زيرساخت‌هاي ارتباطات و اينترنت در شهرستان اردستان بسيار خوب است، ولي آن موضوعي كه باعث كندي اينترنت و نارضايتي مشتركان شده محدوديت‌هاي فيلترينگ است.

به گزارش ايسنا، رئيس اداره مخابرات شهرستان اردستان، تصريح كرد: اردستان اولين شهرستان اصفهان بود كه زيرساخت‌هاي لازم را براي سرويس «بستر فيبر نوري تا درب منزل مشترك» فراهم كرد و چند سال است مشتركان مي‌توانند از سرويس‌هاي اين بستر كه محدوديت پهناي باند ندارد استفاده كنند.

تركيان با بيان اينكه طي چند سال گذشته با پيگيري‌هاي نماينده مردم اردستان در مجلس زيرساخت مخابرات در روستاهاي شهرستان پيشرفت چشم‌گيري داشته است، گفت: از سال ۹۵ تعداد سايت‌هاي موبايل شهرستان دو برابر شده است و اكنون ۶۶ سايت موبايل در مناطق شهري و روستاهاي شهرستان اردستان وجود دارد.

وي گفت: اكنون با تلاش‌هاي انجام شده در چند سال گذشته و جذب بيش از ۱۲۰ ميليارد تومان اعتبارات لازم توسط نماينده مردم در مجلس، بيش از ۹۷ درصد از مناطق و روستاهاي شهرستان اردستان دسترسي قابل قبولي به اينترنت دارند و فقط تعداد ۴ روستاي شهرستان هنوز با مشكلاتي مواجه هستند.

رئيس اداره مخابرات شهرستان اردستان، گفت: اداره مخابرات شهرستان اردستان اكنون بيش از ۲۵ هزار مشترك خانگي تلفن ثابت دارد و حدود ۹ هزار مشترك سرويس باند پهن(اينترنت ثابت) دارد و حدود ۵۰ درصد وصولي‌هاي اداره مخابرات شهرستان به بخش لاوصولي مي‌رود.

تركيان خاطرنشان كرد: اگر مشترك تلفن ثابت مشمول قطع خط تلفن به دليل بدهكاري شود، پس از سپري شدن مهلت پرداخت، ضمن اطلاع‌رساني به مشترك نسبت به قطع و در ادامه جمع‌آوري و تخليه خط تلفن اقدام مي‌شود و در صورت تخليه، مشترك موظف به ارائه درخواست جديد و پرداخت هزينه اتصال است.

وي درباره گلايه ساكنان شهرك‌هاي شهر اردستان گفت: در تلاش هستيم تا در صورت تملك زمين، سايت‌هاي جديد موبايل را در برخي از مناطقي كه مشكلات دارند راه‌اندازي كنيم تا كيفيت سرويس براي مشتركان و ساكنان اين مناطق بهتر شود.

 

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.