شوراي نگهبان: اگر در انتصابات دخالت كنيد صلاحيت تان رد مي شود

۶۹ بازديد

نفر

تهديد نمايندگان از سوي شوراي نگهبان: اگر در انتصابات دخالت كنيد صلاحيت تان رد مي شود

روزنامه ايران نوشت:با وجود تأكيدات رهبرمعظم انقلاب كه بارها از سوي همگان و بخصوص نمايندگان به عنوان فصل الخطاب از آن ياد شده، باز هم شاهد انتصابات سفارشي از سوي برخي و ورود به مسائل اجرايي كشور هستيم.

اين سرپيچي از فرموده رهبري، بعد شرعي ماجرا را دربر مي‌گيرد و در بعد قانوني هم نهاد نظارتي بخوبي متوجه اتفاقاتي كه با محوريت نمايندگان رخ مي‌دهد، هست.
آن گونه كه مديركل انتخابات شوراي نگهبان گفته، به نظر مي‌رسد اين دخالت‌ها به گوش نهاد نظارتي انتخابات رسيده و در صورت اعمال قانون در برابر چنين رفتارهايي، به منزله خروج نمايندگان از صلاحيت نمايندگي خواهد بود. او تأكيد كرده كه نمايندگان تنها حق نظارت دارند و بايد از دخالت در انتصابات و عزل و نصب‌ها خودداري كنند.

امين‌الله زماني در همايش اعضاي شبكه نظارت شوراي نگهبان كه در كرمانشاه برگزار شد به خواسته‌هاي رهبري انقلاب اشاره كرد و با بيان اينكه يكي از خواسته‌هاي مقام معظم رهبري و سياست‌هاي كلي نظام، موضوع قانونمداري است، تصريح كرد: همه مسئولان بايد امانت‌دار باشند و مطابق ماهيت مسئوليت و جايگاه خود خدمتگزاري كنند.
مديركل انتخابات شوراي نگهبان در مورد سوء استفاده از مقام نمايندگي هم هشدار داد و با بيان اينكه سوء‌استفاده از جايگاه و منصب فساد ايجاد مي‌كند، افزود: نمايندگان حق نظارت دارند اما بايد از دخالت در انتصابات و عزل و نصب‌ها خودداري كنند. مديركل انتخابات شوراي نگهبان تأكيد كرد: اگر نماينده‌اي در بحث عزل و نصب‌ها دخالت كند اين‌كار خروج از صلاحيت‌هاي نمايندگي است و مغاير با توصيه‌هاي صريح مقام معظم رهبري خواهد بود.
زماني همچنين اظهار داشت: با توجه به‌ سوگند نمايندگان براي صيانت و حفاظت از قانون اساسي اگر نماينده‌اي بخواهد سهم‌خواهي كند و در عزل و نصب‌ها دخالت كند خلاف استقلال قوا و موضوع اصل 57 قانون اساسي بوده و حتي التزام عملي او به قانون اساسي نيز مورد سؤال است.
21302
كد خبر 1598042
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.