اصفهان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: ۱۰۳ روستای بالای ۲۰ خانوار و سه منطقه عشایری استان از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون به شبکه ملی اطلاعات مُتصل شدند

۱۴ بازديد
جعفر مُطلب‌زاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پوشش اینترنت پُرسرعت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان در دولت سیزدهم، با نصب و راه‌اندازی ۴۱ سایت‌ جدید و ارتقای فناوری ۶۳ سایت‌ تلفن همراه به ۹۴ درصد رسید.
 
وی با اشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره‌مندی روستاها از پوشش تلفن همراه و اینترنت اظهار داشت: با احداث و ارتقای فناوری ۱۱ سایت از محل بودجه خدمات عمومی اجباری روستایی(USO) یک هزار و ۱۶۹ خانوار روستایی و عشایری استان با جمعیت سه هزار و ۵۷۴ نفر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.
 
مُطلب‌زاده اضافه کرد: احداث و ارتقای فناوری این سایت‌ها در روستاهای «قلعه چوم»، «دلگشا» و «آب خارک» اصفهان، «گرم آباد» سمیرم، «بُلطاق» و «دره سوخته» بویین و میاندشت، «خیرآباد» اردستان، «سُهیل» نایین، «مَرغ» بُرخوار، «وَنک سُفلی» چادگان و «اسحاق‌آباد» کاشان انجام شد.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین با این اقدام پوشش شبکه ملی اطلاعات و اینترنت در ۹ روستای دیگر استان با جمعیت ۲ هزار و ۲۷ خانوار که در نزدیکی این مناطق واقع شده بودند، بهبود پیدا کرد.
 
استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار است که ۸۸۱ روستای آن به شبکه ملی اطلاعات اتصال دارد.
 
از چند سال قبل، توسعه اینترنت روستایی و اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار دولت‌ها قرار گرفت و وزارت ارتباطات دولت سیزدهم نیز در ۲.۵ سالی که از استقرار آن می‌گذرد، توانست بیش از پنج هزار روستای بالای ۲۰ خانوار را به اینترنت متصل کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.