خدمات بيمه سلامت به زنان روستايي

۶۳ بازديد
مديركل دفترخدمات عمومي سازمان بيمه سلامت به مهم ترين خدمات اين سازمان به زنان روستايي اشاره كرد و گفت: اين خدمات از مراقبت هاي واكسيناسيون تا غربالگري مادران معتاد باردار را در بر مي گيرد.
 
 ۰


خدمات بيمه سلامت به زنان روستايي
مردم‌نيوز:محمدرضا ميرزايي، با اشاره به ارائه گزارش فعاليت‌هاي دستگاه‌هاي دولتي در شاخص ترين اقدامات در زمينه زنان و خانواده، اظهار داشت: خدمات بيمه سلامت در قالب بسته خدمات سطح اول برنامه پزشك خانواده و بيمه روستايي از طريق خريد خدمت از شبكه‌هاي بهداشتي درماني و مراكز خدمات جامع سلامت روستايي به تمامي افراد ساكن در روستا ارائه مي‌شود.
مديركل دفتر خدمات عمومي سازمان بيمه سلامت افزود: بسته خدمات سطح اول در برنامه پزشك خانواده از سال ۹۴ تاكنون به صورت سرپايي با كمترين ميزان فرانشيز و بيشترين سطح دسترسي به جمعيت ساكن در روستاها از طريق مراكز خدمات جامع سلامت روستايي و توسط ۶ هزار و ۹۸۹ پزشك، ۵ هزار و ۶۴۴ ماما و۲ هزار و ۴ بهداشت كار دهان و دندان و دندانپزشك ارائه مي‌شود.

وي تصريح كرد: همچنين در جمع بندي عملكردي به عمل آمده در سال ۹۸، بيش از ۵۷ ميليون خدمت پزشك، بيش از ۱۴ ميليون خدمت ماما، بيش از ۶ ميليون خدمت دهان و دندان و بيش از ۳ ميليون ارجاع به متخصص به جمعيت روستاييان ارائه شده است. كه حدود نيمي از اين جمعيت بدون احتساب خدمات و مراقبت‌هاي گروه‌هاي سني ويژه زنان، مرتبط با زنان است.

ميرزايي با اشاره به توافقات صورت گرفته و پرداخت سرانه خدمات مراقبتي و پيشگيري از سوي سازمان بيمه سلامت اظهار داشت: مراقبت‌هاي واكسيناسيون، مراقبت‌هاي پيش از بارداري، مراقبت‌هاي حين بارداري، اعزام مادران باردار در مراقبت‌هاي پر خطر و اعزام فوري در شرايط اضطرار، مراقبت‌هاي بارداري با فاصله كمتر از دو سال و غربالگري مادران معتاد باردار از خدمات رايگان و اختصاصي زنان ساكن در روستاها است.

مديركل دفتر خدمات عمومي سازمان بيمه سلامت تاكيد كرد: انجام آزمايشات مادران باردار شامل BloodGroup&Rh، CBC، شمارش افتراقي سلول‌هاي خوني، آزمايش آناليز كامل ادرار، كشت ادرار، BUN،Ceratinin آزمايش كومبس غيرمستقيم ،FBS ، TSH و VDRL ،آزمايشات غربالگري ديابت بارداري شامل: (Test(OGTT و Test(GCT) Glucose Chalenge ، اختلال چربي خون و ديابت براي زنان بالاي ۳۰ سال و انجام نمونه گيري آزمايش HPV نيز براي زنان ساكن در روستاها رايگان است.

وي گفت: همچنين خدمات دندانپزشكي به مادران باردار و شيرده شامل خدمات آموزش بهداشت دهان و دندان، ثبت اطلاعات وضعيت سلامت خدمات دهان و دندان، فيشور سيلانت تراپي، فلورايدتراپي، ترميم دندان‌هاي دائمي با استفاده از آمالگام و كامپوزيت، كشيدن دندان‌هاي غير قابل نگهداري دائمي، درمان پالپ زنده دندان‌هاي دائمي، جرم گيري و بروساژ و پالپوتومي براي زنان از خدمات رايگان است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.