باند سارقان خشن احشام در نايين منهدم شد

۲۱ بازديد

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان اصفهان از دستگيري اعضاي يك باند 3 نفره كه با ضرب و شتم و بستن دست و پاي يك پيرمرد چوپان 36 رأس دام او را سرقت كرده بودند در عمليات كارآگاهان پليس آگاهي شهرستان نايين خبر داد.

باند سارقان خشن احشام در نايين منهدم شد

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، حسين تُركيان رئيس پليس آگاهي استان اصفهان اظهار داشت: در پي وقوع سرقت ۳۶ رأس احشام در يكي از روستاهاي شهرستان نائين به گونه‌اي كه سارقان يك پيرمرد چوپان را مورد ضرب و شتم قرار داده و دست و پاي او را بسته بودند و اين موضوع نگراني دامداران منطقه را موجب شده بود، بلافاصله پرونده اين سرقت در اختيار تيمي از كارآگاهان مجرب پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: كارآگاهان پس از بررسي علمي و تخصصي صحنه وقوع جرم و جمع‌آوري آثار و ادله لازم از سارقان و انجام يكسري اقدامات هوشمندانه سرانجام هويت اعضاي باندي ۳ نفره كه دست به اين سرقت زده بودند را به دست آوردند.

تركيان با بيان اينكه متهمان ۲ مرد و يك زن بوده و همگي داراي سوابق متعدد كيفري هستند، گفت: اين افراد چند روز قبل از سرقت به محل رفته  و پس از شناسايي و بررسي تمامي جوانب با يك دستگاه خودروي وانت نيسان و يك دستگاه پرايد در شب حادثه دوباره به اين مكان مراجعه و با ضرب و شتم و بستن و دست و پاي چوپان، دام‌هاي او را سرقت  و از صحنه متواري مي‌شوند.

رئيس پليس آگاهي استان اصفهان بيان كرد: سرانجام بار صد هوشمندانه صورت گرفته، مشخص شد دزدان احشام، دوباره قصد ورود به منطقه و انجام سرقتي ديگر را دارند كه بلافاصله كارآگاهان وارد عمل شده و در يك عمليات غافلگيرانه و ضربتي آنان را دستگير و به پليس آگاهي منتقل كه تمامي آن‌ها توسط شاكي مورد شناسايي قرار گرفتند.

جزئيات شب دلهره آور از زبان چوپان

پيرمرد چوپان در خصوص شب حادثه گفت: تازه گوسفندان را در داخل آغُل كرده بودم كه ناگهان دو نفر با دو عدد چوب دستي و يك عدد چاقوي دسته دار به من حمله ور شده و مرا تهديد به مرگ كردند من كه تنها بودم، از ترس نتوانستم در برابر آن‌ها مقاومت كنم، آن‌ها هم دست و پاي مرا با طناب بسته و گوشي موبايل مرا با تعداد ۳۶ رأس دام به سرقت بردند.

كشف چوب دستي و چاقو از خودروي متهمان

 تُركيان افزود: در بازرسي دقيق از داخل خودرو ۲ عدد چوب دستي، يك عدد چاقوي دسته دار، يك عدد كلنگ دستي كه پشت صندلي داخل خودروي وانت نيسان جاساز شده بود كشف و به رويت شاكي رسيد كه پيرمرد چوپان اعلام داشت يكي از سارقان دقيقاً همين چوب دستي و چاقو در دستش بوده و با آن‌ها به او حمله ور شده است.

ادامه تحقيقات در خصوص سرقت‌هاي احتمالي سارقان

رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اينكه متهمان برابر ادله موجود و شكايت شاكي تحويل مرجع قضايي شده و با صدور قرار بازداشت روانه زندان شدند، خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد سارقان در شهرستان‌هاي شهرضا، مباركه، اردستان، نجف‌آباد، شاهين‌شهر، كوهپايه و نايين نيز حضوري مستمر داشتند به همين جهت تحقيقات كارآگاهان براي كشف سرقت‌هاي مشابه و احتمالي آنان در اين مناطق كماكان ادامه دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.