طرح هاي هادي روستاها بازنگري مي شود

۲۶ بازديد
.
۴۳۰۰ طرح هادي روستايي بازنگري شد/ جزئيات وام ۲۰۰ ميليون توماني
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي از بازنگري طرح هادي چهار هزار و ۳۰۰ روستا در كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اكبر نيكزاد پيش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بازنگري طرح‌هاي هادي روستايي گفت: تاكنون طرح هادي چهار هزار و ۳۰۰ روستا بازنگري شده است و سال قبل متوسط اعتبار تخصيصي از محل اعتبارات دهياري‌ها، قير رايگان و غيره براي طرح هادي روستايي در هر روستا ۵۰۰ ميليون تومان بوده است.

وي گفت: امسال سه هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان اعتبار براي تأمين قير از محل محروميت زدايي در نظر گرفته شد و هشت درصد اعتبارات استاني نيز براي طرح‌هاي هادي صرف مي‌شود.

وي يادآور شد: وزارت كشور نيز از محل تجميع عوارض و ارزش افزوده براي دهياري در نظر گرفته و پيش بيني مي‌شود ميزان اعتبارات طرح‌هاي هادي براي هر روستا امسال به ۶۰۰ ميليون تومان افزايش يابد.

نيكزاد تصريح كرد: محروميت زدايي و توسعه روستا براي رئيس جمهور اهميت بالايي دارد و به رغم آنكه در ۲۲ منطقه با سيل و زلزله روبرو بوديم تمام مصوبات شامل تسهيلات وام و بلاعوض در اين مناطق پرداخت شده است.

رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي يادآور شد: به رغم آنكه دولت در برخي جاها با محدوديت‌هايي روبرو است اما در پرداخت وام مسكن روستايي با سود ۵ درصد همكاري لازم صورت گرفته است.

وي ادامه داد: در زمينه نهضت ملي مسكن سالانه يك ميليون واحد ساخته مي‌شود و اكنون ۳۰۰ هزار واحد مسكن شهري و روستايي در دست ساخت است.

رئيس بنياد مسكن كشور درباره وام مسكن ۲۰۰ ميليون توماني نيز گفت: اين تسهيلات با سود پنج درصد و ضامن زنجيره‌اي سه نفر به متقاضيان پرداخت مي‌شود.

وي با اشاره به روند روبه رشد مقاوم سازي مسكن در كشور گفت: سال ۸۴ حدود هفت درصد مسكن كشور مقاوم سازي شده بودند كه اين ميزان در سال قبل به ۵۰ درصد رسيد و بايد تا سال ۱۴۱۰ اين ميزان تكميل شود و جشن پايان مقاوم سازي را برگزار كنيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.