نامه عجيب زنان يك روستاي كشور عليه شوهرانشان به يك مقام دولتي | از همسران،‌ فرزندان و دامادهايمان شكايت داريم!

۱۵ بازديد

معضلات بزرگي در اين جامعه داريم، چندي پيش تمامي بانوان يك روستا طوماري عليه شوهرانشان امضاء و براي من ارسال كردند و در آن نامه از شوهران، فرزندان و دامادهايشان به دليل درگيري آنها به اعتياد شكايت داشتند.

زنان روستا

همشهري آنلاين - محمد بلبلي: محمدعلي محمدي افزود: اين مساله نشان مي‌دهد چه بحران‌هايي در جامعه وجود دارد و چه قدر مشكلات زياد است كه مجبور به شكايت عليه شوهرانشان شده‌اند، واقعاً خواندن آن نامه و ديدن آن شرايط براي من بسيار سخت و تأسف‌بار بود و دستور پيگيري داديم.

 

وي با بيان اينكه موضوع را با بهزيستي و استانداري همدان مطرح كرديم و براي حل اين معضل از آنها كمك خواستيم، ادامه داد: در روز تاسوعا كه من به اين روستا رفته بودم و ماجرا را پيگيري كردم، متوجه شدم يك فرد خير از چند ماه پيش اقداماتي را در راستاي پاكسازي اين روستا از معضل اعتياد آغاز كرده است.

فرماندار همدان در گفت و گو با همشهري آنلاين اظهار كرد: اين فرد خير مكاني را در روستا مهيا كرده و افراد معتاد را در آنجا نگهداري مي‌كند، براي افراد مبتلا به بيماري اعتياد در اين مكان، خدمات پزشكي، سم‌زدايي و مسايل مربوط به ترك اعتياد انجام مي‌شود، اين خدمات تحت عنوان ماده ۱۵ براي اهالي روستا صورت مي‌گيرد.

 

محمدي با اشاره به اينكه اين مركز هنوز تكميل نشده است، افزود: طبق گفت‌وگويي كه با مسئول مركز انجام شد، خواسته‌ها و كمبودها مطرح و براي كامل شدن اين مجموعه از طرف فرمانداري شهر همدان قول‌ مساعدت به فرد خير داده شد. 

وي ادامه داد: طبقه فوقاني اين مركز نيز براي ايجاد اشتغال، خوداشتغالي و مشاغل خانگي با كمك دستگاه‌هاي مربوطه به زودي آغاز به‌كار خواهد كرد. هر فرد معتاد كه در اين مكان براي درمان نگهداري مي‌شود پس‌ از طي مراحل درمان تحت آموزش‌هاي حرفه و فن قرار گرفته تا بعد از خروج از مركز به كار مشغول شود.

 

محمدي درباره بازخود رفتار زنان اين روستا نسبت به اقدامات انجام شده گفت: راه‌اندازي اين مركز تا حدودي باعث ابراز رضايت بانوان روستا شده است، مراكز ترك اعتياد اينچنيني مسئوليتي در قبال ايجاد اشتغال و درآمدزايي پس‌ از درمان معتادان ندارند، اما اين مركز به عنوان مركزي خاص كه مي‌تواند به عنوان يك الگوي مناسب براي حل اين معضلات در ديگر روستاها باشد، مساله ايجاد اشتغال را نيز در دستور كار خود قرار داده است.

نامه عجيب زنان يك روستاي كشور عليه شوهرانشان به يك مقام دولتي | از همسران،‌ فرزندان و دامادهايمان شكايت داريم!

فرماندار همدان اظهار كرد: معضل اعتياد تنها به اين روستاي خاص محدود نمي‌شود، اين معضل، خيلي از روستاها را درگير و دچار مشكلات فراوان كرده است. ساخت اين مركز بايد براي ديگر روستاها الگو قرار گرفته و به تمامي مناطقي كه دچار اين مشكل هستند تسري پيدا كند.

محمدي در پاسخ به اين سوال كه معتادان در اين مناطق عموما به چه نوع موادي اعتياد دارند، گفت: متاسفانه اعتياد در اين روستاها از حالت سنتي به سمت مصرف مواد صنعتي رفته است و بيشتر معتادان درگير مصرف مواد صنعتي شده‌اند كه عوارض بيشتر و بدتري نسبت به مواد سنتي دارد.

وي اصلي‌ترين دليل ازدياد اعتياد در اين مناطق را معضلات فرهنگي خواند و افزود: براي مثال عروسي‌هايي كه در بيشتر روستاها گرفته مي‌شود، اكثرا با مصرف مواد مخدر همراه بوده، به طوري كه به يك رسم تبديل شده است، مساله ديگر نبود اماكن تفريحي و همچنين عدم اشتغال اهالي است كه باعث كشيده شدن افراد به سمت مواد مخدر مي‌شود.

محمدي در پايان گفت: ساخت فرهنگ‌سرا، اماكن ورزشي و ايجاد امكانات تفريحي، جزو برنامه‌هايي‌ست كه از طرف فرمانداري همدان در حال پيگيري و اجراست، در مناطقي كه اقدامات فرهنگي و به خصوص مذهبي صورت گرفته، شاهد تاثيرگذاري بسيار مثبتي بوده‌ايم. با همكاري و توجه معتمدين، متنفذين، خيران و مسئولين مي‌توان معضل اعتياد را در همدان به كم‌ترين حد خود رساند.

كد خبر 698348
منبع: همشهري آنلاين
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.