چگونه چين از فناوري ديجيتال براي احياي مناطق روستايي بهره برد؟

۱۳ بازديد
چگونه چين از فناوري ديجيتال براي احياي مناطق روستايي بهره برد؟

اين گزارش تاكيد مي‌كند كه ما بايد با حس وظيفه‌شناسي اقدام به نوسازي و احياي مناطق روستايي با كمك فناوري ديجيتال و اطلاعات كنيم، ساخت اقتصاد ديجيتال را تسريع بخشيم تا احياي صنايع روستايي صورت بگيرد و يك سامانه حكمراني ديجيتال ايجاد كنيم كه با توسعه مناطق شهري و روستايي سازگاري داشته باشد.

گزارش مذكور به ۳۰ وظيفه كليدي در ۱۰ ناحيه از جمله ساخت يك سد ديجيتال براي امنيت غذايي و استحكام و بهبود كارآمدي كمك آنلاين اشاره مي‌كند.

استفاده خوب از فناوري ديجيتال به سرزندگي و نشاط ناشي از احياي مناطق روستايي مي‌افزايد. كارخانه‌هاي سبزيجات در همه جا در حال شكوفايي هستند. با كاربرد وسيع اينترنت، بيگ ديتا (كلان داده)، محاسبه ابري، هوش مصنوعي و غيره، كاشت و اصلاح نژاد ديجيتال يكي پس از ديگري ظهور مي‌كند. با اين اقدامات، فناوري ديجيتال در حال حاضر در حال به كارگيري در حوزه‌هاي مختلف كشاورزي و مناطق روستايي است و به شكل موثري توسعه هوشمند و سبز محصولات كشاوري را ارتقاب بخشيده است. همچنين به نيروي محركه توسعه يكپارچه صنايع اوليه، ثانويه و ثالثيه در مناطق روستايي تبديل شده است.

روستاهاي ديجيتال مسير راهبردي احياي مناطق روستايي هستند و نقش مهمي در ساخت يك چين ديجيتال باز مي‌كنند. ما بايد قاطعانه ساخت روستاهاي ديجيال را ارتقا بخشيم، به درستي از موتور قدرتمند فناوري ديجيتال استفاده كنيم، از نقش پيش‌برنده سازماندهي اطلاعاتي در احياي مناطق روستايي استفاده كاملي انجام دهيم و سطح مدرنيزاسيون كشاورزي و روستايي را بهبود بخشيم.

استفاده درست از فناوري ديجيتال براي بهروري حداكثري از احياي مناطق روستايي بسيار مهم است. «گزارش توسعه صنايع روستايي با كمك فناوري ديجيتال» اخيرا توسط «آكادمي اقتصاد كلان چين» منتشر شده و تاكيد مي‌كند با كمك تبديل و ارتقاي صنايع روستايي و توسعه و پيشرفت فناوري ديجيتال، دشواري‌هاي و نقاط كوري كه توسعه صنايع روستايي را سال‌هاي سال دچار وقفه كرده بود اكنون به وسيله فناوري ديجيتال در حال حل شدن است.

اگر خريد و فروش آنلاين را به عنوان يك مثال در نظر بگيريم در سال ۲۰۱۴ خرده فروشي آنلاين روستايي ۱۸۰ ميليارد يوان بود اما در سال ۲۰۲۰ به ۱.۷۹ تريليون يوان افزايش يافت. اين تنها يك مثال است كه نشان مي‌دهد با استفاده درست از فناوري در حال رشد ديجيتال مي‌توانيم به شكل عميقي از ظرفيت عظيم مناطق كشاورزي و روستايي استفاده كنيم و به ساخت بنياني براي توسعه با كيفيت كشاورزي و روستايي ادامه دهيم.

استفاده درست از فناوري ديجيتال براي توانمندسازيِ احياي روستايي مهم است. اگر قرار باشد كل كشور احيا شود پس مناطق روستايي نيز بايد احيا شوند و كل حزب و كل جامعه بايستي براي ارتقاي احياي مناطق روستايي بسيج شوند.

داده‌ها نشان مي‌دهد در سال ۲۰۲۰ مقياس اقتصاد ديجيتال چين به ۳۹.۲ تريليون يوان رسيد كه ۳۸.۶ درصد توليد ناخالص داخلي محسوب مي‌شود. صنعت اقتصاد ديجيتال به يك «چشمه جوشان» براي رشد اقتصاد پايدار چين تبديل شده است. در حال حاضر، تلفن‌هاي همراه به مثابه ابزارهاي كشاورزي جديد تبديل شده‌اند. مي‌توان گفت كه فناوري ديجيتال به موتوري قدرتمند براي احياي مناطق روستايي تبديل شده است. ما بايد از روند تاريخي ديجيتال‌سازي، شبكه‌سازي و هوش مصنوعي پيروي كنيم و استفاده «اينترنت پلاس» را تسريع بخشيده و احياي مناطق روستايي با فناوري ديجيتال را سرعت بخشيم.

ايجاد يك روستاي ديجيتال نه تنها يك مسير راهبردي براي احياي مناطق روستايي است بلكه نقش مهمي در ساخت يك چين ديجيتال ايفا مي‌كند. طبق «برنامه پنج ساله چهاردهم» و خطوط كلي برنامه‌هاي طولاني مدتي كه براي سال ۲۰۳۵ طراحي شده، ساخت روستاهاي ديجيتال پيشنهاد شده و سند شماره يك دولت مركزي در سال ۲۰۲۲ نيز بر اهميت ارتقاي قاطعانه ساخت روستاهاي ديجيتال تاكيد كرده است.

در حال حاضر فناوري‌هاي ديجيتال مانند نسل پنج اينترنت، بيگ ديتا و اينترنت اشيا به نقاط تركيبي كليدي براي اجراي چين ديجيتال و راهبرد احياي مناطق روستايي تبديل شده‌اند.

پيش‌بيني مي‌شود در صورتي كه فعالانه با فرصت‌هاي ناشي از توسعه فناوري ديجيتال سازگار شويم، فناوري ديجيتال را به طور كامل در راهبرد توسعه مناطق روستايي به كار بنديم و «بال‌هاي ديجيتال» را به احياي مناطق روستايي بيافزاييم،‌ اكثر كشاورزان مي‌توانند از سود ناشي از توسعه‌اي كه با كمك فناوري ديجيتال نصيب همه مي‌شود، بهره مند شوند.

 

311311

كد خبر 1624771
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.